fredag 14. juni 2013


Metallbok til 40-årsdagen til kjærsten

Til min kjæres 40-årsdag laget jeg denne metallboken. 
Han er en tøffing, som liker metall og spiller trommer. 

Selve bokpermen er laget av kartong fra tom emballasje. Kledd med diverse stoffer og bånd,
før metalltapen er lagt på. Jeg krøller som oftest tapen, for å få en enda røffere tekstur.
Etter akrylmalingen er tørket delvis av har jeg lagt på alkoholblekk i fire forskjellige farger,
før enda litt mer svart akrylmaling.

Navneskiltet er fra Tim Holtz og det har jeg malt med et tynt lag med Stewart Gill maling (silver).
Over navnet har jeg påført et lag med Glossy Crackle Accent. 

Klokkevisere, knapp og diverse metallpynt er dekket av et tynt lag med Stewart Gill
silver, før det er tatt bittelitt svart akrylmaling oppå. De røde steinene er røde syntetiske
rubiner fra min tidligere smykkehobby. 

Denne boken ble ganske tykk, ca 5,5 cm. Da måtte jeg lage doble boksider
for å fylle permen. Boksidene er svertet med Distress ink (black sooth, walnut stain og
vintage photo).

På ryggen har jeg lagt metalllenker under tapen, samt en ramme og
en dobbel skalle fra et gammelt H&M-smykke.

Inni boka har jeg laget en mixed media-sak. Var nylig på kurs hos
Connie på HobbyKunst og det er så gøy. Selve bildet er laget med
medium, Dylusions spray (svart og rød) og maling fra Stewart Gill. Det
er bla. a. brukt en trommedings jeg tidligere har fått fra jubilanten. 


Jeg farget to rammer med alkoholblekk og la inn tekst for hva gaven
skulle være. Tekstene er dekket med Glossy Crackle Accent. De er hengt på kuletråd
fra Tim Holtz på en hempe laget av papir, metalltape og trykknapp. 

Åpne- og lukkemekanismen er laget av en nagle fra Perlehuset,
lenke og del av en binders. 






 Jeg deltar i disse utfordringene med dette kortet/I participate in these challenges:

17 kommentarer:

  1. Wow for en flott bok-kort du har laget til kjæresten din. Regner med at han satte pris på gaven. Så flott dekorert, denne kan du være kjempefornøyd med ;-)legger meg til som følger her hos deg, blir glad om du besøker meg på min blogg. legg deg gjerne til som følger hos meg.
    Ha en fin sommer ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Sisla! Han ble fornøyd, ja. ;)

      Jeg tar turen til bloggen din og legger meg til. Riktig god sommer til deg også!

      Slett
  2. Fantastisk flott laget. Så tøfft pyntet !!!!

    Klem,Kjersti

    SvarSlett
  3. Beautiful! Thanks for joining us at Inky Impressions.
    Kerry

    SvarSlett
  4. wow great project!!! love the textures!!! thanks for joining us at kaboodle doodles

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much for the Top 3-win and the comment! :D I really appreciate that!

      Slett
  5. Kjempetøft, herlig pyntet med stilige detaljer :)

    Takk for at du scrapper med Papirdokkene

    SvarSlett
  6. Absolutely stunning -brilliant project saw this on the Kaboodle Doodle challenge blog
    carol x

    SvarSlett
  7. Dette var et kult bokkort.
    Takk for at du deltar hos Papirdokkene :o)

    SvarSlett
  8. Denne likte jeg godt, skal studere den mer når jeg kommer meg på oc, og bildene blir større:) alt respekt tungvint på mobilen... Og følger skal jeg bli da også. Så tusen takk for at du ble med på blogg candyen min så jeg fikk se i bloggen din. Mange ting jeg skal kikke mer på senere her:) god sommer:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Siv-Hege! Ja, disse telefonene og nettbrettene er ikke helt optimalt til alt. ;)

      Velkommen tilbake, og riktig god sommer!

      Slett
  9. If you would like to increase your experience only keep visiting this site and be updated with the latest gossip posted here.



    Here is my website ... Dean Graziosi

    SvarSlett